• Mina Gerhardsen

    Hva skal til for å komme på i media? Og hva gjør du om en journalist plutselig ringer?

    I denne boken får du råd og praktiske tips til hvordan du kan lykkes med mediearbeid.

    Det er mye som kan gjøres for å få budskapet ditt på trykk eller for å bli invitert i tv-studio. Tidspunkt, avsender og innpakking er viktig. Gjør deg selv og din sak interessant og møt forberedt til intervjuet. Noen ganger er målet å hindre oppmerksomhet om en dårlig sak eller å dempe kraften i negativ omtale. Det finnes også gode råd for dette.

    Forfatter Mina Gerhardsen har jobbet både som journalist og informasjonsrådgiver og har vært intervjuet utallige ganger. Hun viser gjennom eksempler, strategier og huskelister hvordan din sak kan bli kjent. Er du tillitsvalgt eller politisk engasjert, arbeider for en organisasjon eller innen media og kommunikasjon så er dette boka for deg.

  • Mina Gerhardsen

    En engasjerende tale eller et inspirerende foredrag - det er mange situasjoner der man må ta ordet. I denne boken viser Mina Gerhardsen hvordan du med noen enkle teknikker kan skrive bedre taler.

    Gerhardsen har lang erfaring som talerskriver for noen av Norges fremste politikere og fra sin tid i politikk og organisasjonsliv har hun selv stått på talerstolen utallige ganger. Gode forberedelser og et tydelig budskap er utgangspunktet for enhver tale, skriver hun.

    Man må lage en struktur for innholdet og finne historiene og ordene som engasjerer tilhørerne. Og for virkelig å lykkes med talen, ikke glem å øve på selve framføringen og finn en avslutning som sitter!

    I denne boken finner du historier og eksempler, sitater og nyttige lister med virkemidler man enkelt kan ta i bruk.